Nieuws

Hoe CRM jouw organisatie toch wel op de klant kan richten

We weten het allemaal uit management boeken: de klant betaalt de rekening; zeer tevreden klanten zijn loyaal, worden je ambassadeur, je Net Promotor Score stijgt enzovoorts. Logisch dat de ambitie om klantgerichtheid te verbeteren blijvend hoog scoort op de agenda van management teams. Maar: een ‘grote-stappen-snel-thuis-aanpak’ waarbij voor dit doel een CRM systeem wordt aangeschaft loopt in de regel uit op een kater. 


Lees meer

Topics: CRM met Getting Things Done, CRM geïntegreerd met ERP, systeemintegratie, ERP, netpromotorscore

Hoe Manufacturing Execution Systems 4 x beter kunnen

Mijn queeste eind vorige maand door de immense hallen van de Hannover Messe begon met Manufacturing Execution Systems (MES) en de ‘automatisering van de fabriek’. In mijn vorige blog stelde ik de vraag: Is er nog hoop voor MES? Uiteindelijk denk ik van wel, mits…

4 ontwerpcriteria
Een MES 2.0 dat bijdraagt aan een Industrie 4.0 agenda moet mijns inziens ten minste voldoen aan de volgende 4 ontwerp criteria.

Lees meer

Topics: QRM, Lean, Hannover Messe, Manufacturing Execution Systems, MES, wendbaarheid, master data management, systeemintegratie