Togetr nieuws en updates
Togetr en SignalZ (IoT) bundelen krachten!
Togetr en SignalZ (IoT) bundelen krachten en bieden industriële bedrijven daarmee vernieuwende en integrale
De convergentie van de fysieke en digitale wereld, gecombineerd met cloud technologie en Machine Learning, opent een wereld van kansen voor industriële bedrijven om nieuwe ervaringen en nieuwe bedrijfsmodellen te creëren.
Togetr -leverancier van low-code industriële oplossingen- breidt haar oplossingen uit door de inzet van SignalZ in haar productportfolio. Dit betekent dat aan de ontwikkeling van de Togetr Digitale Twin (PLM, product Configurator) en aan de Togetr Digital Factory de IoT dimensie zal worden toegevoegd.
Samenwerking: de start van Smart Industry
Frustraties over leverbetrouwbaarheid en te lange levertijden. Overwerk is aan de orde van de dag en verkooporganisatie
Ga je met zijn collega productie medewerkers praten, dan krijg je een heel ander beeld. Het ligt allemaal veel genuanceerder is mijn ervaring. De mensen die werkzaam zijn in de fabriek geven aan dat orders regelmatig incompleet zijn uitgewerkt en fouten bevatten. Tekeningen kloppen niet en belangrijke informatie komt pas na start van de order beschikbaar of wordt ‘on the fly’ zelfs nog gewijzigd. De order acceptatie houdt nauwelijks rekening met de capaciteit van de fabriek. ‘En wij maar overwerken om hun fouten op te lossen!’ Tja.
Predictive Maintenance: logische stap – maar ook haalbaar?
Neem de casus van een liftfabrikant. U begrijpt het, de lift moet het blijven doen. Een onverwachte stop, het vastzitten in de lift geeft bij liftgebruikers veel stress en emotie. De lift blijft klein en bevindt zich vaak op grote hoogte. Daarnaast: traplopen is gezond, maar het is wel fijn als de lift het doet als je op de 32e verdieping moet zijn. Beschikbaarheid is dus van groot belang. Het ontzorgen van de gebouweigenaar op dit punt is een voorwaarde om überhaupt te mogen leveren.
Met de Predictive Maintenance methode wordt het mogelijk te voorspellen wat, wanneer onderhoud nodig heeft. Onderhoudsmonteurs kunnen dus op pad worden gestuurd voordat een grote storing plaatsvindt. Hoe dat kan? Maakbedrijven zorgen ervoor dat hun 'Things' (zoals machines of liften) worden verbonden aan het 'Internet'. Vervolgens worden deze grote datastreams geanalyseerd via statistische modellen en algoritmes (machine learning). Tot slot 'triggeren' events acties zoals het inplannen van een servicemonteur en het tijdig bestellen van de benodigde onderdelen.
De liftenbouwer laat zich uiteraard inspireren door deze nieuwe ontwikkelingen. Ook hun product wordt steeds meer een dienst die de gebouwbeheerder betaalt op basis van prestatie indicatoren zoals daadwerkelijk gebruik en beschikbaarheid.