Togetr nieuws en updates
Waarom productie planners niet aan plannen toekomen....

‘Slechte planning is een marge killer.’
Een tijd geleden stond er een herkenbare column op NU.nl Zakelijk van lector Walther Ploos van Amstel. Zijn stelling: onvoorspelbaarheid van bedrijfsprocessen is een grote marge ‘killer’. Op grond van onderzoek van de Rijksuniversiteit van Groningen stelt hij dat degenen die dat moeten voorkomen – de productie planners – niet aan hun werk toekomen omdat ze bedolven worden onder vragen van klanten, leveranciers, collega’s, leidinggevenden. Onderzoek toont aan dat zij daar minstens 2 tot 4 uur per dag mee bezig zijn, verspreid over de hele dag. In de woorden van Stephen Covey, je bent als planner de hele dag bezig in Kwadrant 3: met de korte termijn urgentie van anderen en niet met de echt belangrijke zaken en doelen. Dus met dingen die je zou moeten vermijden!
Zeker planners in de maak-industrie (met name machinebouwers) zullen het bovenstaande herkennen. Grotere langlopende projecten zijn vaak moeilijk te voorpellen voor wat betreft doorlooptijd, benodigde competenties van medewerkers, beschikbare ruimte in de assemblage hallen, benodigde materialen, beschikbaarheid van machines enzovoorts. Vervolgens wordt tijdens de realisatie volcontinu over allerlei planningsaspecten onderling gecommuniceerd tussen de vele belanghebbenden. En voor de planner is dat meestal werk dat zich in Covey’s Kwadrant 3 bevindt.
Predictive Maintenance: logische stap – maar ook haalbaar?

Neem de casus van een liftfabrikant. U begrijpt het, de lift moet het blijven doen. Een onverwachte stop, het vastzitten in de lift geeft bij liftgebruikers veel stress en emotie. De lift blijft klein en bevindt zich vaak op grote hoogte. Daarnaast: traplopen is gezond, maar het is wel fijn als de lift het doet als je op de 32e verdieping moet zijn. Beschikbaarheid is dus van groot belang. Het ontzorgen van de gebouweigenaar op dit punt is een voorwaarde om überhaupt te mogen leveren.
Met de Predictive Maintenance methode wordt het mogelijk te voorspellen wat, wanneer onderhoud nodig heeft. Onderhoudsmonteurs kunnen dus op pad worden gestuurd voordat een grote storing plaatsvindt. Hoe dat kan? Maakbedrijven zorgen ervoor dat hun 'Things' (zoals machines of liften) worden verbonden aan het 'Internet'. Vervolgens worden deze grote datastreams geanalyseerd via statistische modellen en algoritmes (machine learning). Tot slot 'triggeren' events acties zoals het inplannen van een servicemonteur en het tijdig bestellen van de benodigde onderdelen.
De liftenbouwer laat zich uiteraard inspireren door deze nieuwe ontwikkelingen. Ook hun product wordt steeds meer een dienst die de gebouwbeheerder betaalt op basis van prestatie indicatoren zoals daadwerkelijk gebruik en beschikbaarheid.
Industry 4.0 inspiratie sessie bij Valk Welding op 13 december 2016

Graag nodigen wij je uit voor de inspiratie sessie die wij organiseren bij Valk Welding in Alblasserdam op 13 december a.s. van 11:30 tot 14:30 uur,
Valk Welding en Togetr
Het Togetr platform draait in combinatie met Dynamics Navision, Exact en Baan / Infor LN. Valk Welding heeft Exact als ERP. Een aantal jaar geleden hebben zij gekozen voor een 'lean en agile aanpak' waarbij stap voor stap de businessvoordelen van Togetr zijn gerealiseerd. De business uitdagingen waar Togetr onder meer een oplossing voor biedt is het creëren van een 360 graden klantbeeld voor alle medewerkers, goed zicht hebben op de salesfunnel, integraal kunnen plannen van projecten over alle disciplines en locaties, aansturing assemblage, urenregistratie en (remote) service.
Als je van plan bent te komen, KLIK DAN HIER om op onze site je aan te melden!
Valk Welding zet nieuwe stap in Industrie 4.0 roadmap: Togetr Product Life Cycle Management

Valk Welding intensiveert de samenwerking met Togetr om een nieuwe generatie PLM oplossingen te implementeren. Togetr PLM ondersteunt Valk Welding om alle aspecten van de product life cycle effectief te managen. Eenduidige product informatie, beschikbaar voor alle relevante processen ondersteund door een krachtige product configurator, verhoogt kwaliteit, verlaagt kosten en versterkt de concurrentie kracht.
Best Fresh Group kiest voor Togetr

Best Fresh Group selecteert Togetr CRM, Togetr email integratie en gaat het Togetr
Togetr demonstreert tijdens BWU event...

...hoe integratie van gestructureerde en ongestructureerde informatie de logistieke prestaties van uw onderneming verbetert, hoe uw organisatie daardoor effectiever wordt, hoe deze samengestelde informatie uw inzicht vergroot, uw onderneming wendbaar wordt en hoe u beter sturen kunt.
Togetr biedt Infor ERP_LN en BaanIV gebruikers een strategische agenda naar de toekomst!
Xibis en Elvation Concepts starten strategische samenwerking.
Togetr biedt ondernemingen strategische agenda naar de toekomst.
Dynamiek. Uw bedrijf heeft er mee te maken. Snelle start-ups met nieuwe technologieën ontwrichten in een mum van tijd de markt. Bedrijfsprocessen worden in de kern geraakt. Om deze snelle dynamiek het hoofd te bieden, is het zaak dat uw organisatie snel inspeelt op veranderende marktomstandigheden. Om een specifiek probleem op te lossen of een kans in de markt te benutten heeft u nieuwe moderne, gebruiksvriendelijk applicaties nodig die makkelijk en snel zijn in te zetten en die naadloos samenwerken met de bestaande ICT infrastructuur!
Teamresultaat. Concurrerende ondernemingen kenmerken zich door resultaatgerichtheid en goede team samenwerking. Het teamresultaat telt. Het verrijken van bestaande gestructureerde informatie met ongestructureerde databronnen biedt totaalinzicht en informatie. De gemiddelde 3,8 uur e-mail per dag kan bijvoorbeeld substantieel worden gereduceerd, taken kunnen zorgvuldig gepland en opgevolgd worden, medewerkers kunnen tijdig geïnformeerd worden. Kortom: informatie biedt teams nieuwe kansen!
Na implementatie van nieuw CRM systeem, volgt vaak de kater

CRM, goed bedoeld, maar weinig benut
Veel bedrijven schaffen een CRM pakket aan om hun verkopers te ondersteunen bij hun hectische werk.
Maar na een paar maanden blijkt dat het systeem
niet of nauwelijks wordt gebruikt waarvoor het is bedoeld.
CRM dat aansluit op de creatieve en chaotische wereldvan verkopers
Waarom krijg ik, als IT manager, mijn gebruikers en opdrachtgever niet ècht tevreden?

Inspiratie sessie over ICT leiderschap dat ‘hard’ en ‘zacht’ combineert.
IT managers zitten in een complex krachtenveld. Gebruikers vertellen vaak maar de helft van hun frustraties met IT, want ze hebben hun manier waarmee ze om de problemen heen kunnen werken allang uitgevonden. De opdrachtgever, algemeen of financieel directeur, weet inhoudelijk vaak te weinig om echt sturing te geven. De tools en concepten waar een IT manager het mee moet doen schieten vaak te kort. Draagvlak creëren en wendbaar meebewegen met gebruikers? Geen energie en tijd meer voor.
Wij - LSI in samenwerking met Elevation - organiseren op 30 juni een sessie hoe het anders kan. Hoe ons brein werkt in tijden van verandering. Wat bijpassende IT concepten en tools zijn. En om samen na te denken met IT managers (de ervaringsdeskundigen!) hoe je een eerste stap kunt zetten.
Schrijf je nu in voor onze kennis en inspiratiesessie met LSI: 30 juni om 11:30 - 14:30 incl. lunch