Succesverhaal Valk Welding


Wie is Valk Welding?

Valk Welding levert automatisering voor de lasproductie waarbij lasrobots, speciaalautomaten en lastoevoegmaterialen de belangrijkste componenten zijn. Met meer dan 3000 geïnstalleerde lasrobots en een maandelijkse levering van ongeveer 600 ton massieve lasdraad, behoort Valk Welding tot één van de grootste onafhankelijke leveranciers op dit gebied in Europa. Met haar ruime kennis en ervaring op het gebied van robot- en lastechniek, levert het bedrijf totaaloplossingen die leiden tot een sterke productiviteits- en rendementsverhoging.

Valk Welding is een echt familiebedrijf. Vanuit haar hoofdkantoor in Alblasserdam en eigen vestigingen in Frankrijk, Tsjechië en Denemarken bedient het bedrijf de gehele Europese metaalindustrie met verkoop, training, support en service.

Groeiende klantvraag

Vanwege groeiende klantvraag zag Valk Welding zich genoodzaakt om actief te sturen op de sales funnel, een slagvaardigere organisatie te realiseren en effectiever te communiceren. Slimme modulaire producten, inzichtelijke lifecycles, overzichtelijke planningen en vergaande servitization bleken effectief. Dienstverlening speelde hierin een grote rol.

Om daadwerkelijk aan de slag te gaan met deze actiegerichte organisatie, moest Valk Welding een aantal uitdagingen onder ogen zien:

- Het ontwikkelen van intelligente en overdraagbare klantenbinding. De klantervaring moest gepersonaliseerd worden door op het juiste moment de juiste (gestructureerde en ongestructureerde) informatie beschikbaar te hebben.
- Het realiseren van proactieve verkoopervaringen door de juiste actie in de juiste context tijdig uit te voeren. Hiervoor moest een proactieve verkooporganisatie ontwikkeld worden, op basis van de ‘getting things done’ principes.
- Het lanceren van een online strategie, integreren van de verticale keten en het inzetten van slim maatwerk om een goede balans te vinden tussen de klantvraag en de (engineerings)kosten.
- Het gebruiken van de data van lasrobots om te komen tot ‘predictive maintenance’. Er was inzicht nodig in de totale lifecycle van producten.

De oplossing met Togetr

Valk Welding is met Togetr in zee gegaan om een actiegerichte organisatie te ontwikkelen. Naast het standaard ERP-pakket was er behoefte aan meer automatisering. Denk aan CRM, fieldservice, planning, projectmanagement en urenregistratie. Al deze automatiseringsvraagstukken zijn ondergebracht in de software van Togetr. De innovatieve en krachtige Togetr software architectuur sluit aan op de standaard basis ERP-applicatie van Valk Welding. Dankzij de software heeft Valk Welding nu een compleet inzicht in de sales funnel. En doordat alle documentatie en informatie op één plek te vinden is, is het interne mail- en telefoonverkeer verminderd met wel 70%! Alle data is beschikbaar via de smartphone. De medewerkers van Valk Welding kunnen zo effectiever werken en beter samenwerken.

“Valk Welding werkt al sinds 2011 met software van Togetr en kan bevestigen dat de filosofie van Togetr naadloos aansluit bij onze eigen slogan “the strong connection.”

Adriaan Broere – CTO van Valk Welding

Ook de klanten van Valk Welding profiteren van de veranderde interne gang van zaken. Doordat de communicatie intern verbeterd is, hebben zij minder last van (communicatie)fouten. De reactiesnelheid van Valk Welding is verbeterd en er is een toename te zien in de leverbetrouwbaarheid. Ook de realisatie van servicecontacten is verbeterd.

Valk Welding hanteert nu een werkwijze dat gebaseerd is op vertrouwen en transparantie. Een hele stap vooruit!

De succesfactoren

1. De innovatieve visie van Valk Welding om een betere onderneming te realiseren.
2. De innovatieve en krachtige Togetr software architectuur die aansluit op het ERP van Valk Welding.
3. De incrementele projectaanpak.
4. De diepgaande kennis van Togetr over de maakindustrie en bestaande ERP-functionaliteit en technologie.

Valk Welding klantcase fotoAfbeelding: Adriaan Broere, CTO van Valk Welding


Valk Welding: “Togetr doet haar naam eer aan!”

Adriaan Broere, CTO van Valk Welding, is enthousiast over de samenwerking: “Togetr doet haar naam eer aan, want dankzij de Togetr oplossingen wordt samenwerken veel eenvoudiger. Dankzij de CRM oplossing van Togetr hebben we realtime inzicht in al onze relevante klantgegevens. Iedere medewerker heeft daarnaast inzicht in de lopende verkoopkansen, gerealiseerde verkopen, openstaande acties en alle e-mailcorrespondentie die gekoppeld is aan de juiste klant. Zo werken we effectiever en zijn onze werknemers en klanten tevreden!”